zondag 9 augustus 2009

Mijn vrouw en andere stukken


Wat een heerlijk boek van Giphart weer! Nu was ik al aangenaam verrast door Ik omhels je met duizend armen, maar met Mijn vrouw en andere stukken bewijst Giphart ook nog eens een prettige columnist te zijn. In de periode juni-december 2008 heeft hij zijn vriend Martin Bril als vaste rubriekschrijver op de voorpagina van de Volkskrant vervangen. En met verve!
Met verbale souplesse schrijft Giphart gedreven over liefde, vriendschap, ziekte en dood, voetbal en koken, gezinsleven en groepsgedrag, religie en politiek prachtige, maar vooral krachtige columns.
Hardop lachen is niet te voorkomen en kippenvel dringt zich niet te stoppen op. Mijn vrouw en andere stukken ontroert, vermaakt en verrast, aldus de recentie op de cover. Ik ben het hartgrondig eens met degene dat die dat vond, al was het de schrijver zelf.
En weer een boek dat ik kreeg van mijn vrouw! En zij weet mij hierin weer te ontroeren, te vermaken, te verrassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten