dinsdag 30 november 2010

Foto van de maand, november 2010


Superbia

5 opmerkingen:

  1. Wat was het onderwerp?

    R.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, tja daar waren de meningen over verdeeld! :-( Supurbia volgens mij, ik las met mijn oogje suburbia. ai! Ik neem mijn verlies als zoete koek. O en Fredje, Eva eet zaterdag mee, gezelg he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superbia, de Latijnse benaming voor hoogmoed of ijdelheid. Het wordt beschouwd als de ergste van de zeven zonden en eveneens de eerste: alle andere zonden komen uit superbia voort. Met superbia wordt het verlangen om belangrijker of aantrekkelijker te zijn bedoeld, of een liefde voor zichzelf.

    Dit was wat ik bedoelde. Pas later kwam ik erachter dat het meerdere betekenissen had. Ik heb beide foto's bekeken met dien ter verstande dat de foto van de huizen bedoeld was als suburb (zie blog van Ferre, grapjes). De foto echter waar Ferre opstaat vind ik raak en ook passend bij Ferre's karakter. Echter moest ik er vooral om gniffelen. Maar dat is, denk ik, wat ijdelheid met mij doet.

    Jullie volgende opdracht is er ook één van de zeven zonden: namelijk "Gula". Ik heb de betekenis van Wikipedia gebruikt.
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het suburbia was had ik zoooo voor Anne gekozen! Echt hoor! ;-))

    R.H.

    BeantwoordenVerwijderen