vrijdag 30 september 2011

Foto van de maand, september 2011


Cameragegevens:
Nikon D40 1/10s
ISO: 200

De foto:
"Do I need to say more?" .......
Ik heb het onderwerp erg letterlijk genomen en ook met een hang naar nostalgie. De eerste keer dat ik van een cliffhanger hoorde was een uitzending van GTST jaren geleden waar Dianne daadwerkelijk aan een klif hing. Met mijn blonde koppie heb ik die uitdrukking in eerste instantie ook erg letterlijk genomen, pas jaaaaaaaaaaren later realiseerde ik mij de betekenis pas goed :-) DUH!

Opmaak:
geen bewerking heeft er plaatsgevonden.



Camera: iPhone 4
App: PE Studio
Opmaak: Enkele accenten en verscherping toegevoegd


Cliffhanger:
'Bijna niemand weet dat het A&F-concept bijna 5 jaar bestaat...'


2 opmerkingen:

  1. September was de maand van de Cliffhanger. Het thema voor de AenF match. Het jury-rapport, dit keer werden de foto's door Marijn beoordeeld:

    Cliffhanger
    In beide gevallen zijn bij de foto's een persoonlijke vertelling gevoegd. Beide foto's raken dan ook aan het persoonlijk leven van de respectievelijke maker. Waar de foto van Anne een beleving herschept, loopt de foto van Ferdinand vooruit op een aanstaand lustrum. Daar een cliffhanger tot doel heeft om kijkers nieuwsgierig naar een vervolg achter te laten, komt de foto van Anne het meest in de richting van de opdracht, nog afgezien van haar letterlijke interpretatie.

    Zouden de foto's worden beschouwd als een laatste plaatje in een aflevering van een fotofeuilleton, dan zou onder de foto van Anne het tekstblokje 'wordt vervolgd' het beste passen. De foto van Ferdinand lijkt meer een happy ending te behelzen, een sluitstuk van een periode. De knipogende Wiske ligt in zijn foto besloten als het ware.

    En daarom wordt Anne de winnares van de opdracht 'Cliffhanger'.

    Hierbij wil de jury wel het volgende meegeven: Dian (niet Dianne sowieso) was niet degene die boven de afgrond hing in de GTST-aflevering die werd omschreven. Het was Bowien, de vriendin van Dian. Verder een alleraardigste anekdote die alleen maar toevoegt aan de foto en eentje waaruit de jury ook veel vreugde putte. Die vreugde verbleekt uiteraard bij het plezier dat de jury toekwam bij het vernemen van het aanstaande A&F-lustrum. Uiteindelijk blijkt iedereen op zijn eigen manier een winnaar deze maand ;-)

    Nieuw thema
    Het thema voor de maand oktober is een gemakkelijke: Indian Summer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap de jury wel, zeg ik met een bloedend hart.

    BeantwoordenVerwijderen