donderdag 22 april 2010

Betrekkelijk aantrekkelijk


Ergens moet ik het hebben geweten. Iets in mij moet mij hebben aangezet tot de aanschaf van mijn huidige telefoon. Was het instinct? Een rommelend oergevoel? Waren het de ervaringen tijdens de jacht op de mammoet? Wie zal het zeggen?

Maar deze week is bekend gemaakt dat de man met iPhone aantrekkelijker bevonden wordt dan de man-zonder. In Engeland is dat onderzocht onder 1500 vrouwen. Gezien de betrouwbaarheid daarvan wil ik de geponeerde stelling stellig onderschrijven.

Volgens dat uiterst betrouwbare onderzoek blijkt dat de man-met als meer intelligent gezien wordt. En rijker. Maar dat laatste gegeven wil ik gemakshalve nog even buiten beschouwing laten, gezien aanschaf en lening.

De man-met heeft een beter gevoel voor humor en is communicatief sterker dan de man-zonder. Och arme, de man-zonder wordt in dit onderzoek genadeloos afgeserveerd! De man-zonder is kansloos geworden in dit nieuw ontstane vertoog. De man-zonder is ronduit lelijk, seksloos en onbetrouwbaar. De man-zonder wordt verbannen naar de zelfkant van de samenleving, alwaar nog prehistorisch met Nokia’s gebeld wordt.

Onbegrijpelijk dat er nog geen kamervragen zijn gesteld. Onbegrijpelijk dat de overheid hier niet ingrijpt! In een ‘stadhouderloos’ tijdperk hebben de Britse onderzoekers een nieuw maatschappelijk probleem geconfigureerd. Ook dat kan er nog wel bij!

Even terug naar het onderzoek. Laten we er niet van alles bij gaan halen dat ons doet afleiden. De Britten onderzoeken zich namelijk suf. Zo weten zij ook dat de man met eentonige stem de meest sexy is. En dat vrouwen graag voorgelezen worden in bed. Want, zo beweren zij, de zachte en intieme intonatie van het voorlezen werkt ontspannend en zelfs verleidelijk. Voorlezen kan leiden tot nog meer pret in bed.

Ik heb wel iets met die overzeese onderzoeken. Daar gebeuren goede dingen. En vanavond ga ik mijn geliefde voorlezen in bed, met monotone stem, en wel de mail vanaf mijn iPhone.

In al mijn aantrekkelijkheid.

1 opmerking:

  1. Mag ik dan opnemen met mijn BB? En is dat dan ook sexy? Zou hetzelfde werken voor vrouwen, alleen dan met een BB? Hebben ze daar geen onderzoek van, Fer? Heej?
    zoen!

    BeantwoordenVerwijderen